Waarom Ann Handley ook in België had kunnen werken

door Bart Lombaerts

De strafste madam in content marketing. Werkend voor de grootste merken en met de grootste budgetten. Maar toch worstelt zij met dezelfde zaken als wij in België. Of… waarom Ann Handley ook in België had kunnen werken….

Een grote eer. Anders kan je ’t niet omschrijven. Ann Handley mogen interviewen is voor elke contentmarketeer een genoegen. Ik omschreef ze in het artikel dat ik voor Custo schreef niet voor niets als de ‘leading lady van content marketing’.

Maar hoe inspirerend ze ook is, hoe mooi ook de voorbeelden en cases en hoe indrukwekkend de budgetten waarmee zij en haar collega’s in de VS kunnen werken, an sich verschillen de problematieken waarmee zij worstelt niet erg van wat we in België ervaren.

Wat dat dan moge zijn? Dat we met z’n allen nog altijd op zoek zijn naar hoe het perfecte contentmarketinginitiatief er nu juist uitziet en hoe de ‘what’s in it for the consumer’ en de marketingdoelstellingen van het merk zich exact tot elkaar verhouden.

De zoektocht naar maturiteit binnen content marketing kent geen grenzen, zoveel is duidelijk. Ook in de States zijn er nog heel wat merken die vooral over hun product willen vertellen, die willen vertellen hoe geweldig ze zelf zijn in plaats van aan te tonen hoe geweldig hun consument kan zijn met hun product.

Nu goed, het zal de impact van de speech van Ann Handley op #cmff alleen maar ten goede komen. In tegenstelling tot bepaalde marketingevents die ik eerder dit jaar meemaakte zal haar verhaal geen ver-van-mijn-bed-én-mijn-beperkte-budget-show zijn. Het gaat om de zaken waar elke contentmarketeer in een bedrijf mee bezig is: hoe overtuig ik het management om het nog straffer aan te pakken. #cmff op 31 mei, u komt toch ook?

Meer info over #CMFF #Brussels